25 Şubat 2013 Pazartesi

Elif Şafak / Aşk



 Kitapla ilgili yorumumu yapmadan önce Elif Şafak'ın kendi resmi sitesinden ulaşabileceğiniz etkileyici biyografisini paylaşmak istiyorum.
  
   Biyografisi

1997'den beri sekizi roman olmak üzere 12 eser veren Elif Şafak'ın, 2009 yılında yayımlanan Aşk adlı romanı Türk edebiyat tarihinin en kısa sürede en çok satan edebi eseri olmuştur. 2010 yılında TED Global'deki konuşması internet üzerinden yaklaşık 1,5 milyon kişi tarafından dinlenmiştir. Twitter'da bir milyona yakın takipçisi vardır.
Eserleri otuz dile çevrilen Elif Şafak'ın romanları, Viking, Penguin, Rizzoli ve Phebus gibi dünyanın en önemli yayınevleri tarafından yayımlanmaktadır. 2010 yılında Fransa'nın en prestijli ödüllerinden Sanat ve Edebiyat Şövalyesi nişanına layık görülmüştür.
Strasbourg doğumlu Elif Şafak, çocukluğunu ve gençliğini Ankara, Madrid, Amman, Köln, İstanbul, Boston, Michigan ve Arizona'da geçirdi. ODTÜ Uluslararası İlişkiler Bölümü'nü bitirdi, yüksek lisansını aynı üniversitede Kadın Çalışmaları Bölümü'nde, doktorasını ise siyasetbilimi alanında tamamladı.
İlk romanı Pinhan ile 1998 Mevlânâ Büyük Ödülü'nü alan Şafak, 1999 yılında Şehrin Aynaları ve 2000 yılında Türkiye Yazarlar Birliği Ödülü'nü kazandığı Mahrem adlı romanlarını yayımladı. Ardından geniş bir okur kitlesine ulaşan Bit Palas ve İngilizce kaleme aldığıAraf ile adından söz ettiren Şafak, 2006 yılında senenin en çok okunan kitabı Baba ve Piç'i yayımladı. Ardından aylarca satış listelerinden inmeyen ilk otobiyografik kitabı Siyah Süt'ü yazdı. Son romanı İskender 2011'de yayımlandı.
Med-Cezir (2005), Firarperest (2010) ve Şemspare (2012) kadınlık, kimlik, kültürel bölünme, dil ve edebiyat konulu köşe yazılarının bir araya getirildiği eserlerdir. Katkıda bulunduğu başlıca gazetelerHabertürkThe GuardianThe New York Times'tır.
Yazarın aldığı diğer ödüllerine web sitesinden ulaşabilirsiniz.





   Evet sizinde en az benim kadar etkilendiğinizi farz ediyorum.Şimdi kitapla ilgili yorumuma gelirsek.Gerçekten bayıldım.Tekrar tekrar okunacak bir kitap.Her sayfasında sizi düşündürüyor.Bu yüzden kitabı birden yalayıp yutmak yerine yudum yudum okumanızı tavsiye ederim :)Akıcı ve anlaşılırdı.Bu yüzden okurken sıkılmayacağınız bir kitap. Kitabını diğer kitaplarıyla karşılaştırmak isterdim ama şimdilik sadece bu kitabını okudum.Şimdilik diyorum çünkü eğer diğer kitapları da en az bu romanı kadar güzelse okumak için sabırsızlanıyorum.
  Kitabın konusu Mevlana ve Tebriz-i Şems'in arasında geçen konuşmaları anlatıyor.Aslında pek konuşma diyemem daha çok Tebriz-i Şems'in Mevlana'ya dine farklı bir bakış açısıyla bakmasına yardım etmesini anlatıyor.
   
                                                    İyi Okumalar!

   
  


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder