20 Ağustos 2013 Salı

Maria Semple : Nerdesin Bernadette?

TANITIM





Bernadette... kayıp bir anne.

Bernadettein kocası Elgie... bir Microsoft dehası.
Bee... onların 15 yaşındaki kızı.
Bir Çocuk, Bir Anne Ve Bir Baba
Yeterli mi aile olmaya?














YORUMUM

   Farklı bir anlatım tarzı vardı.Genellikle karakterlerin birbirine gönderdiği e-postalar aracılığıyla ne olup bittiğini öğreniyorsunuz.Bu tarzla daha önce Meg Cabot-İlk Görüşte Aşk kitabında rastlamıştım.Kitaba farklı bir hava katıyorlar.Yine de pek tercih edeceğim bir tarz değil.

   Kitap Yabancı Yayınları'nda ilk çıktığı zamanlar çok merak etmiştim fakat nedense elim bir türlü almaya gitmemişti.İyi ki de almamışım çünkü D&R'da 10 TL (Aslında 9.90 diye satılıyor ama 10 kuruşun hesabını yapmayalım şimdi ve  almak isterseniz indirim hala devam ediyor) gibi çok ucuz bir fiyata indirim yapılmıştı.Tabi hemen gözüm kapalı almıştım.

    Şöyle kısaca kitabın konusunu anlatmak gerekirse,Bernadette ve Elgie kızları Bee'ye eğer tüm derslerden mükemmel notlar alırsa ne isterse alacaklarına dair söz veriyorlar ve Bee o notlar alıyor.İstediği şey ise ailecek bir Antartika gezisi.Bernadette bu geziden bir gün önce kayboluyor ve doğal olarak herkes onu aramaya başlıyor.

        Aklınıza gelecek veya gelmeyecek birçok olay işin içine giriyor.FBI'dan tutunda kutuplarda yaşanan aramalar...

   Çok eğlenceli ve sürükleyici bir kitaptı.Yazar olayları çok iyi kurgulamış. Bernadette kaybolduğunda nereye gitmiş olabilirki diye az kafa patlatmadım değil.

     Bernadette ve Bee arasındaki ilişki çok güzeldi.Her anne ve kızının arasında böyle bir iletişim olmalı :) Zaten o ikisi olmasa bu kitap okunmazdı.

    Elgie'den ve Soo-Lin'den nefret ettim.Bee ve arkadaşı Kennedy'yi çok sevdim.Maalesef sonu kitabın geneline bakarsak bana pek tatmin edici gelmedi. 

                                                                                   Kitap Gezgini
       
    
      

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder