31 Ağustos 2013 Cumartesi

Markus Zusak : Kitap Hırsızı

                                       TANITIM

"Merak uyandıran, hayat dolu ve son derece ustalıkla yazılmış, nefes kesen bir roman; aynı zamanda harikulade ve sürükleyici."

The Guardian




Ödüllü yazar Markus Zusakın akıllara kazınacak kadar etkileyici ve şiirsel bir dille yazdığı bu roman, okuyucuya sunulan benzersiz bir hediye gibi...












YORUMUM

Yazarla "Hiç Kimse Sıradan Değildir" kitabı ile tanımıştım ve çok sevmiştim.Çünkü sürükleyici ve sade bir anlatımı var.Üstelik tasvirleri de çok iyi, anlattığı kişiyi ya da ortamı çok kolay kafanızda canlandırıyor.Bu kitabında da üslubunu bozmamasına çok sevindim.

Kitapta anlatılan dönem 2. Dünya Savaşı,Nazi Almanyası zamanı.Yahudilerin nasıl toplumdan dışlandıklarını kitapta şahit oluyoruz.Fakat bunları bir yahudinin gözünden değil de yahudi olmayanların gözünden görüyoruz.Bu kısmı çok sevdim.Çünkü genellikle kitap olsun film olsun yahudi bir ailenin ya da tekil bir kişinin başına gelenler anlatılıyor.Peki hiç kimse bu katliama karşı çıkmadı mı?Herkes mi yahudi düşmanıydı?

Sanırım bu kitapla ilgili en ilginç şey olayların ölüm meleği tarafından anlatılıyor olmasıydı.

Diğer romanlara göre bir farkı daha vadı.O da ilerleyen bölümlerde öğrenmeniz gereken bir bilgiyi biranda açıklanmasıydı.Daha iyi anlatabilmek adına şöyle bir örnek veriyim;Diyelim A kişisi kitabın sonunda ölüyor.Ama yazar bunu başa yazıyor işte diyor A kişisi şu zaman gelince ölecek diyor.Tabi böyle yapmanın kitabın heyecanını kaçırdığını düşünebilirsiniz ama kaçırmıyor.Yani en azından bende öyle oldu.

Bir de bence bu kitabın asıl kahramanı Liesel Meminger değildi.Babası Hans'tı. Onun gösterdiği cesaret ve fedakarlık gerçekten takdir edilesiydi.



Kitapta sevdiğim bir iki alıntıyı paylaşmak istiyorum.

"İŞTE KÜÇÜK BİR GERÇEK"
Öleceksiniz

Kitabın ilk sayfasında olan bu yazıya bayıldığımı pek söyleyemem,hatta biraz moral bozucu bir gerçek ama gerçek gerçektir yapacak bir şey yok.Neden beğendiğimi kendimde bilmiyorum.

"Kelimelerden hem nefret ettim hem de onları sevdim ve umarım onları doğru yazmışımdır."

Kelimelerin bu kadar güçlü olduğu bu dünyada bu söz gerçekten çok hoşuma gitti.Hatta tüm kitabı özetleyen harika bir söz.


Bu güzel ve etkileyici kitabın filmi de çekildi.Ülkemizde kasım ayında gösterime girecek.İşte fragmanı;



Liesel Meminger karakterini canlandıran kız çok tatlı değil mi? :D

Okumanızı şiddetle değilde sevgiyle tavsiye ediyorum :)



                                                                                       Kitap Gezgini

1 yorum:

  1. Bende fragmanını görünce okumaya karar vermiştim. Arkadaşımdan alıp okuyucağım en kısa zamanda. :))

    YanıtlaSil