25 Kasım 2013 Pazartesi

FİLM : Ateşi Yakalamak


                        
   

  Normalde (aslında hiç) film yorumu yapmadım ve yapmayı da düşünmüyordum. Fakat Ateşi Yakalamak filminden sonra en azından kitaptan uyarlama filmler hakkında yorum yapmaya karar verdim.        

      Şahsen Açlık Oyunları'nın filmini hiç beğenmemiştim.Hatta güzelim bir seri daha film sektöründe katledilmiş diye düşünüp yas tutmuştum.   
     

Bu fikrim Ateşi Yakalamak ile tamamen değişti.Filme BA-YIL-DIM! Fragmanda gördükleriniz filmin yanında hiç kalır.Yönetmene,yapımcıya,senariste,özellikle oyunculara ve tüm film ekibine kesinlikle  hakkını vermek lazım.Ve şimdiden söylemek isterim Alaycı Kuş için beklentilerim çok yükseldi.Özellikle son filmi iki part (tabii değişmediyse) olarak yapacakları için filmden daha çok ayrıntı bekliyor olacağım.               
 
    Neyse filme dönüyorum.Ayrıntılara,görselliğe her şeye bayıldım. Özellikle de Effie'ye :D Zaten o olmasa seri çekilmez :p Aslında kitapla pek bir karşılaştırma yapamıyorum ben seriyi okuyalı yıllar oldu.O yüzden eminim kitabı taze taze okuyup filme gidenler daha iyi bir karşılaştırma yapabilecekler.                               
                                  

*BUNDAN SONRA SPOİLER          Ben sadece birkaç şeyi söyliyim. Mesela kitabın daha başlarında 13. mıntıkaya kaçan iki kızı göstermediler ya da oyun kurucunun ona saatini gösterdiği sahneyi.Bunun gibi küçük ayrıntıları atlamışlardı ama bu kadarını yapmaları bile yeterdi.Şahsen ben Katniss'in gelinliğinin yanarak alaycı kuşa dönüşmesini,Katniss kabus görüyor diye Peeta ile beraber uyumaları,Mags'in kendini feda ettiği ve daha birçok ayrıntıyı merak ediyordum ve bunların çoğunu filmde gördüm. Ve 11. Mıntıkaya gittiklerinde Katniss'in Rue için yaptığı konuşmada çok güzeldi.     Mutlaka gidip izleyin.Pişman olmazsınız.
                                                                                                                  Kitap Gezgini

2 yorum:

  1. kitabı daha yeni okumuştum canım sıkıldıkça okurum çok güzel bir seri.aslında benim canım sıkılınca okumam pek uygun değil çünkü ne zaman son kitabı bitirsem oturup ağlamaya başlıyorum :) çok etkiliyor ya :'( filmi izlemedim ama izlemeyi çok istiyorum.yorum çok iyi olmuş <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O duyguyu iyi bilirim :'( Beğenmene çok sevindim <3 :)

      Sil