8 Ağustos 2015 Cumartesi

Film Yorumum : Kağıttan Kentler


    Her şey Quentin dokuz yaşındayken Margo'nun yanlarındaki eve taşınmasıyla başlar. Kısa sürede çok yakın arkadaş olurlar ama bir gün yolları ayrılır.Ta ki lisenin bitmesine haftalar kala Margo'nun Quentin'den yardım istemeye gelene kadar.Ancak bu olayların ertesi günü Margo ortadan kaybolur.Bunu üzerine Quentin Margo'nun nereye gittiğini bulmaya çalışır.

      Yorumumu yapmadan önce filmin şöyle kısacık bir özetini yazmak istedim.Hoş yazmama gerekte var mıydı bilmiyorum çünkü büyük ihtimalle izleyici kitlesinin neredeyse tamamının kitabı okuyan kesimin olduğunu düşünüyorum.




Ben şahsen filmi çok beğendim.Sahneler tıpkı kitabı okurken kafamda canlandırdığım gibiydi.Sanki Aynı Yıldızın Altında kadar ses getirmedi.Artık tanıtımı mı çok iyi yapılmadı ya da konusu herkese hitap etmediği için mi böyle oldu anlamadım.
   
    Zaten kitabı okumayan birisinin filmin sadece tanıtımına bakarak gideceğini pek zannetmiyorum. Çünkü pek bir şey anlaşılmıyor.Bu yüzden izleyenlerin daha çok okuyucular olduğunu düşünüyorum.


       Nat Wolff  bence rolün hakkını gerçekten vermiş. Gerçekten Quentin diye birisinin olduğuna inanacaktım.

       
    Cara Delevingne ise daha önce izlediğim filmlerde görmediğim birisiydi.Kendisini daha çok modellik alanlarında duyduğum için Margo gibi bir karakterin altından kalkamayacağını ve filmi kötü etkileyeceğine dair bir ön yargım vardı ama neyseki haksız çıktım.Bence o da rolünün hakkını vermişti.Hatta sanki Margo ondan ilham alınmış gibiydi. 



   Ansel Elgort'u göreceğimi gerçekten bilmiyordum.Hem de benzin istasyonunda çalışan garip bir tip olarak!Cidden ekranda belirince kahkahamı tutamadım :D Bence güzel bir ayrıntı olmuş.

     Ayrıca oyuncular gerçekten lise son sınıf gibi görünüyordu(Her ne kadar gerçekte yirmili yaşlarda olsalar da).Neden bilmiyorum ama en çok bu ayrıntı benim dikkatimi çekti.

     


    Kitabı okumadıysanız lütfen okuyun.Ama hemen bir çırpıda okumayın,sindire sindire okuyun.Hatta aradan belli bir süre geçince tekrar okuyun.Çünkü her okumada size farklı şeyler katacak bir kitap olduğunu düşünüyorum.
      Eğer kitabını okuduysanız ve hala gitmekte tereddüt ediyorsanız,etmeyin.Gidin ve bu güzel filmin tadını çıkarın.                 




Sevgilerle,
Kitap Gezgini

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder