7 Temmuz 2017 Cuma

Rick Yancey : 5. Dalga Serisi / 5. Dalga - Sonsuz Deniz - Son Yıldız

                                       

                                        TANITIM

                1.Dalga Dünya Karanlığa Gömüldü
                 2.Dalga Sadece Şanslı Olanlar Kurtuldu
                 3.Dalga Sadece Şanssız Olanlar Sağ Kaldı
                 4.Dalga Tek Bir Kural Geçerliydi: Kimseye Güvenme
                 5.Dalga Artık Kimse Ne Olacağını Bilmiyor

      Uğrunda yaşadığımız her şeyi yok ettiler. Şimdi de uğrunda öleceğimiz şeylerin peşindeler!







TANITIM


Önce 
Onlara güvenilmeyeceğini kanıtladılar. 
Sonra 
Birbirimize güvenmememiz gerektiğini gösterdiler. 
Şimdi 
Kendimize bile güvenemeyeceğimizi öğretiyorlar.









TANITIM


Düşman öteki. Düşman biziz. Düşman burada, yukarıda ve hiçbir yerde. Dünya'yı istiyorlar, dünya'nın bizim olmasını da. Bizi yok etmeye geldiler, bizi kurtarmaya da. 

Düşman onlar. Düşman kendimiz. Düşman her yerde ve hiçbir yerde. Bizi yok etmeye geldiler. Ve kurtarmaya. 







YORUMUM




      Merak etmeyin SPOILER YOK, seriden genel olarak bahsettim sadece.


    Uzaylıları konu alan bir seri okumayalı uzun zaman olmuştu. Peki bu seri bu konuya olan açlığımı giderdi mi? Üzgünüm ama pek sayılmaz hatta biraz hayal kırıklığına da uğrattı diyebilirim. 
  
       Normalde bilirsiniz bu şekilde olan serilerde ilk kitap iyidir, ara kitaplar ilkine göre daha basit ve sakin geçer, son kitaplarda ise yazar seriyi zirveye ulaştırır ve bitirir. Ya da yazar her kitabı bir öncekinden daha iyi yazarak seriyi tamamlar. Rick Yancey ise ilk kitapta yüksek bir potansiyelle başlayıp ondan sonraki her kitapta bu potansiyeli harcamış.
 
    Bence 5. Dalga serinin en başarılı ve sürükleyici kitabıydı. Ondan sonra gelen her kitap ise beni karakterlerden doğal olarak da seriden soğuttu. Yazar seriyi birçok karakterin gözünden anlatıyor. İlk kitapta bu durum çok olmasa da özellikle son kitapta sürekli oldu. Özellikle ilk kitapta Cassie karakterini ağırlıklı görürken sonraki kitaplarda onun gözünden bir sahne neredeyse göremez oldum. 
  
   Beni bu seriyle ilgili en çok üzen kısım ise karakterlerin birden kişilik değiştirmesi oldu. Yine Cassie karakterinden örnek vermek istiyorum. İlk kitapta soğukkanlı, kardeşini kurtarmak için her şeyi yapabilecek gözü pek bir karakter olarak yansıtılırken sonraki kitaplarda şımarık, hiçbir şeyden haberi olmayan küçük bir çocuk gibi yansıtılmış ve bu duruma çok sinir oldum. 
   
    Ayrıca yazar seriye sonradan dahil olan Hileci karakterine neden bu kadar fazla yer vermiş anlamadım. Sanki ana karakter Cassie olsun derken serinin ortasında birden aklına bu karakter gelmiş de ve aslında Hileci daha iyi olurmuş diyerekten onu ana karakter yapmış gibiydi.

     Dürüst olmak gerekirse Evan Walker ve Cassie dışında (ilk kitaptan sonra onlardan da biraz soğumadım değil yani) ısındığım başka karakterler olmadı (serinin son kitabında dahil olan Jilet karakteri hariç) hatta onlara sinir bile oldum. Bir yandan karakterlerin yaşadıkları olaylar ve durumlarını düşündükçe bir yanım onlara hak verse de bu onlara ısınmam için yeterli gelmedi.

       Bir de bazı sahnelere / olaylara gerçekten gerek var mıydı merak ediyorum. Yazar biraz klişeye ve tekrara kaçmış gibime geldi. Spoiler olmasın diye maalesef örnek veremeyeceğim ama okursanız eminim ne demek istediğimi anlayacaksınız.

          Sonu tam bir sürprizdi ve biraz etkilenmedim desem yalan olur. Keşke yazar final kısmına daha çok özen gösterseydi çünkü en can alıcı kısım oydu bence.

     Seri bittiği zaman kafanızda hiçbir soru işareti bırakmıyor, merak ettiğiniz her şeyin cevabını alıyorsunuz. Bir de seride romantizm çok beklemeyin çünkü var ile yok arasında bir şeydi ve yazar romantizm kısmını bir tık daha arttırsaymış bence daha iyi olabilirdi.

         Sonuç olarak büyük bir hevesle başladığım ama beni hayal kırıklığına uğratan bir seri oldu.Büyük potansiyelli bir konuya sahipken yazarın bunu heba ettiğini düşünüyorum.
        

Sevgilerle,
Kitap Gezgini


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder